Samlade tankar från kursen

Många tankar har väckts under kursens gång, vet inte om allt organiserat in sig ännu. Tycker att det faller mer och mer på plats när jag befinner mig i arbete med barnen i ateljén. Men det största jag tar med mig är att våga, våga,våga. Alla kan skapa, så också jag, och det blir alltid något även om det inte blir som man tänkt. Så nu försöker jag ha tålamod och mod nog för kaos i arbetet med barnen. Jag försöker rymma från mina trygghetsramar så att inte de smittar av sig på barnen. Jag tycker också att jag fått med mig en större materialförståelse från kursen. Jag har provat material jag inte tidigare arbetat med, fördjupat kunskaper om andra material och introducerat dessa material för barnen.
Jag har också fått med mig många nya tankar kring dokumentation. När blir dokumentation pedagogisk dokumentation? Tolkar jag eller är det görandet och processen jag ser? Vem väljer vad som är viktigt att dokumentera?

När man lär sig något nytt, vet man kanske ingenting längre.


Kommentarer
Postat av: Lärarlaget

Mia:)

2012-02-01 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0